Kategoria:

Przeniesienie uprawnień

Opis:

W przypadku śmierci osoby/właściciela lub współwłaściciela firmy transportowej jak również osoby na którą wystawiona jest licencja transportowa mamy dwa wyjścia - zamknąć firmę w wyniku śmierci w/w osoby i rozpocząć wszystko od nowa czyli wystąpić o nową licencję. Innym wyjściem jest przeniesienie uprawnień wynikających z licencji, którą posiadała zmarła osoba na spadkobierców. Nie zapominajmy, że mamy często podpisane różne umowy i zobowiązania np. leasingi, umowy na dostawy długoterminowe, umowy z kierowcami jak i różnymi firmami, osobami więc często nie jest dla nas opłacalne zamykanie firmy. Najlepszym rozwiązaniem jest złożenie wniosku jak i innych dokumentów o przeniesienie uprawnień. Oczywiście przeniesienie uprawnień wynikających z bieżącej licencji może nastąpić w przypadku nabycia spadku, a nie kiedy złożyliśmy wniosek do sądu o nabycie spadku po zmarłym. To jednak też nie problem ponieważ w takim przypadku ustawa daje nam prawo przez 18 miesięcy na wykonywanie transportu w imieniu zmarłego więc zawsze jest jakieś rozwiązanie w tym trudnym i ciężkim dla nas czasie. Jednak i tu musimy pamiętać, że musimy BOTM/GITD powiadomić o tym fakcie składając dokumenty do licencji po zmarłym.

Dokumenty w pakiecie:
  • LR 6
  • OC
  • OB
  • OK
  • ON
  • WPC